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    RCon kann nicht verbinden

      • Altis Life
    • Harald Foster
    • 20. April 2023 um 01:54
    • Erledigt
    • Harald Foster
      Frischling
      Trophäen
      9
      Beiträge
      18
      • 20. April 2023 um 01:54
      • #1

      Servus,

      ich mal wieder.

      Ich hab folgendes Problem:

      Ich wollte mich jetzt mal daran setzen und die ganzen BattlEye Filter konfigurieren. Dafür wollte ich mich mit RCon auf den Server verbinden um die Filter schneller neu laden zu können. Ich nutze das RCon Tool von EMP.

      Allerdings bekomme ich es nicht hin mich zu verbinden, obwohl alles richtig eingstellt ist (glaube ich).

      Das ganze habe ich auf einem Nitrado Server laufen mit der Altis Life Version 5.0.0.

      BEC ist ebenfalls aktiviert.

      Hier die server.cfg (/arma3/config):

      Spoiler anzeigen

      //

      // More information at: http://community.bistudio.com/wiki/server.cfg

      //

      // GLOBAL SETTINGS

      hostname = "Test Server"; // The name of the server that shall be displayed in the public server list

      password = ""; // Password for joining, eg connecting to the server

      passwordAdmin = "testtest3"; // Password to become server admin. When you're in Arma MP and connected to the server, type '#login xyz'

      serverCommandPassword = "testtest4";

      //reportingIP = "arma3pc.master.gamespy.com";logFile = "server_console.log"; // Tells ArmA-server where the logfile should go and what it should be called

      // WELCOME MESSAGE ("message of the day")

      // It can be several lines, separated by comma

      // Empty messages "" will not be displayed at all but are only for increasing the interval

      motd[] = {

      "",

      "Test Test Test",

      ""

      };

      motdInterval = 10; // Time interval (in seconds) between each message


      // JOINING RULES

      maxPlayers = 4; // Maximum amount of players. Civilians and watchers, beholder, bystanders and so on also count as player.

      kickDuplicate = 1; // Each ArmA version has its own ID. If kickDuplicate is set to 1, a player will be kicked when he joins a server where another player with the same ID is playing.

      verifySignatures = 2; // Verifies the players files by checking them with the .bisign signatures. Works properly from 1.08 on

      equalModRequired = 0; // Outdated. If set to 1, player has to use exactly the same -mod= startup parameter as the server.


      // VOTING

      voteMissionPlayers = 1; // Tells the server how many people must connect so that it displays the mission selection screen.

      voteThreshold = 0.33; // 33% or more players need to vote for something, for example an admin or a new map, to become effective


      // INGAME SETTINGS

      disableVoN = 0; // If set to 1, Voice over Net will not be available

      vonCodecQuality = 5; // Quality from 1 to 10

      persistent=1;

      regularcheck="";

      // MISSIONS CYCLE

      class Missions {

      class ARMA3 {

      template = Altis_Life.Altis;

      difficulty = "Regular";

      };

      };


      //BattlEye

      BattlEye = 1;

      RConPassword = testtest3;

      RConPort = 26003;

      RConIP = 5.83.171.84;

      Und hier die BEServer.cfg (/arma3/config/battleye):

      Spoiler anzeigen

      RConPassword testtest3

      RConPort 26003

      RConIP 5.83.171.84

      Keine Sorge das sind nicht die Passwörter die ich eigentlich benutze :)

      Im Server Log ist auch nichts dazu drin (soweit ich das beurteilen kann).

      Ich hoffe jemand hier kann den Fehler entdecken.

      Beste Grüße :)

    • IceEagle132
      Frischling
      Reaktionen
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      • 20. April 2023 um 06:36
      • #2

      First if you are running arma3server_x64.exe you need to be using beserver_x64.cfg

      Inside that should look like this:

      RConPassword enterYourPasswordHere
      RConPort porthere

    • Harald Foster
      Frischling
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      Beiträge
      18
      • 20. April 2023 um 13:47
      • #3
      Zitat von IceEagle132

      First if you are running arma3server_x64.exe you need to be using beserver_x64.cfg

      And with that it worked perfectly fine. Thanks!

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    Tags

    • BattleEye
    • RCon

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